Technologie wykorzystywane przez polskie sieci reklamowe.
Wszystkie systemy reklamowe wykorzystują język programowania javascript, w celu osadzania jednostki reklamowej na stronie WWW. Gdy jednostka reklamowa zostanie już wstawiona, wykorzystywane są różne sposoby emisji samej reklamy :
Flash – jedną z często wykorzystywanych technologii emisji reklam jest technologia flash, która pozwala na emisję reklam graficznych oraz interaktywnych. Najczęściej wykorzystuje się ją do emisji reklam wideo oraz tworzenia jednostek, które mają swoim wyglądem przypominać proste gry.
Języki hipertekstowe – w wielu przypadkach systemy reklamowe wykorzystują widget reklamowy do umieszczenia na stronie wydawcy elementu typu frame. Element ten pozwala im na wskazanie w jego wnętrzu dowolnej strony www, która najczęściej sformatowana jest przy pomocy języków hipertekstowych oraz cssa tak aby przyjmowała kształt jednostki reklamowej. Olbrzymią zaletą tego rozwiązania jest brak możliwości dziedziczenia formatowania CSS przez treści znajdujące się w iframe. Jednak, aby wyświetlić taką reklamę wymagana jest zużycie dużo większej ilości zasobów serwerów reklamowych co przekłada się na koszty.
Javascript – jak już wspomnieliśmy javascript wykorzystywany jest w każdym systemie reklamowym ale jedynie cześć z nich w całości opiera się na nim do pobierania i wyświetlania reklam. W tych przypadkach wykorzystywane są specjalne skrypty, które tak jak w przypadku języków hipertekstowych mają za zadanie utworzenie boxa reklamowego. W tym przypadku przez wykorzystanie jednego widgetu dla wszystkich reklam ogranicza się zużycie zasobów.