Pozycjonowanie stron dla małych firm
Małe firmy mają ograniczony budżet na reklamę. A pozycjonowanie stron – samemu czy z agencją SEO – kosztuje sporo. W jaki sposób więc dbać o wysoką pozycję stron z małym budżetem firmowym? Poznaj nasze przydatne wskazówki.
Samodzielnie pisz teksty na swojego bloga firmowego
Wydaje Ci się to trudnym zadaniem? Niekoniecznie musi tak być. Kluczowe jest poznanie fraz oraz tematyki, która zainteresuje Twoich odbiorców. Przejrzyj więc najczęściej zadawane pytania przez klientów. Na pewno wśród nich znajdziesz tematy idealne na bloga. Teraz tylko sprawdź słowa kluczowe i umieść je w tekście – w nagłówkach, samej treści i opisach obrazków.
Pamiętaj, że kluczowa w pozycjonowaniu stron jest jakość treści. Nie martw się zbytnio o rozmieszczenie fraz – przyjdą one same, jeśli będziesz trzymał się obranej tematyki. Aby jednak odrobinę sobie pomóc, przejrzyj wpisy konkurencji i zobacz, jakie zagadnienia poruszają oni w swoich artykułach.
Stworzenie jednego takiego wpisu nie powinno zająć Ci więcej niż kilka godzin. Dzięki temu możesz tworzyć np. 1 lub 2 wpisy w miesiącu samodzielnie. Już takie podejście gwarantuje Ci poprawę pozycji Twojej witryny.
Prowadź media społecznościowe
Dodanie kilku krótkich postów na Facebooku, Instagramie czy Pintereście nie wymaga zbyt dużo czasu. A jeśli nie masz na to czasu lub chęci, to wynajmij firmę, która oferuje takie usługi. O czym pamiętać zlecając takie usługi? – sprawdź cenne wskazówki na www.NaFirme.pl. Kolejkę postów możesz przygotować sobie wcześniej, aby dodawały się automatycznie. W tych postach uwzględniaj linki do swojej strony, w tym konkretnych do produktów czy wpisów blogowych. Aby zachęcić ludzi do klikania, oferuj korzystne promocje i rabaty.
Chociaż linki z mediów społecznościowych nie wpływają bezpośrednio na pozycjonowanie stron, to zwiększają one ilość odwiedzających witrynę. A to z kolei prowadzi do tego, że Google widzi, że strona jest interesująca i automatycznie poprawia jej pozycję.
Napraw swoją stronę www
Przejrzyj ją pod kątem SEO, tzw. zobacz, czy strona posiada odpowiednie nagłówki, opisy meta czy alt obrazków. Sprawdź również czytelność treści. Możesz także dodać linki wewnętrzne w swoich wpisach blogowych czy opisach kategorii. Takie odnośniki poprawiają intuicyjność strony i jednocześnie pomagają wędrować robotom Google po poszczególnych podstronach w Twojej witrynie. To zaś skutkuje lepszym zrozumieniem treści i szybszym indeksowaniem.
Więcej zaangażowania wymagać będą bardziej techniczne aspekty, takie jak szybkość ładowania czy responsywność. Jednak wdrożone odpowiednio, potrafią dać naprawdę dobry efekt SEO.